//
you're reading...
Eten en drinken

Koriander

Vorige week hadden we geen zin om te koken. Het was heerlijk weer, we waren moe en eigenlijk wilde ik graag naar een restaurantje hier vlakbij waar ik eens goede (en ook minder goede) verhalen over had gelezen.

Toen we aankwamen zagen we meteen al dat het terras vol zat. Aanvankelijk was er geen plek meer aan een tafeltje en konden we alleen terecht in een constructie van twee houten tuinstoelen met een tafeltje ertussen, maar na een drankje kwam er een tafel vrij en konden we alsnog aanschuiven. Ik vond het menu prima, mijn vriend vond er wat weinig gerechten op staan. M.i. eet je er toch maar één tegelijk en daarnaast kan ik toch niet meer kiezen als er te veel op staat, dus ik vond het prima zo.

Terras van Koriander

Terras van Koriander

Voor had hij tartaar van verse tonijn, ik had coquilles met oud Charloisse kaas en limoendressing. Ik had nog nooit coquilles op, dus of ze waren zoals ze moesten zijn moet je me niet vragen, maar de kaas en de saus waren erg lekker. Als hoofdgerecht had ik een zeer malse lamsrack met een goede, aromatische rozemarijnsaus. Mijn vriend had ossehaas (ook mals en goed van smaak) met eendenleverpaté. Daarbij zat een beschaafde portie frites met mayonaise en een iets te beschaafde portie groenten – aan je twee ons groente zul je niet komen. De rode ‘huiswijn’ was misschien geen topklasse, had een wat typische geur, maar hij was in ieder geval goed van smaak. Er waren zeven desserts te bestellen en ze klonken allemaal erg lekker en niet zo standaard; weer eens wat anders dan een Dame Blanche of een Banana Split. Mijn vriend had een tarte tatin van banaan met een warme, fruitige smaak en ik had een truffelrol met honing-creme fraiche – lekker, maar het had iets lichter en eleganter gekund. Blijkbaar vond de bediening dat we lang hadden moeten wachten op het dessert, want we kregen er een bolletje ijs bij ‘voor het wachten’. Nou, dat viel wel mee, maar een bolletje ijs is altijd lekker. Uiteindelijk hebben we met een paar glazen ijsthee en wijn ongeveer E80,00 afgerekend.

Punten van kritiek? Ja, natuurlijk. Koriander is geen restaurant om naartoe te gaan met honger. Niet dat de porties klein zijn, maar de bediening is niet zo vlot. Iemand van het bedienend personeel legde een ander tafeltje uit dat dit hoorde bij het restaurant, dat ze niet zoals sommige restaurants de volgende gang al klaar wilden hebben staan als iemand de laatste hap bij wijze van spreken nog in z’n mond had, maar dat mensen rustig en ontspannen moesten kunnen tafelen. Allemaal leuk en aardig, maar een glas ijsthee inschenken hoeft geen tien minuten te duren. Ook werd er bij het opnemen van de bestelling niet gevraagd of we er nog wat bij wilden drinken. Vervelend voor ons, maar ook vanuit zakelijk oogpunt vind ik het niet zo slim bekeken. Ik ving toevallig ook op dat de frituur kapot was, de carpaccio was op, de frambozenparfait was op, en ook was er een nieuwe kok en was de menukaart daar nog niet helemaal aan aangepast. Bij de tafel naast ons, een gezelschap van zes dames, waren ze vergeten het dessert te serveren, toch wel erg slordig.

Molen de Kromme Zandweg

Molen de Kromme Zandweg

De bediening was niet opdringerig, vriendelijk en gewoon netjes. De mooie locatie (tussen knotwilgen, water, een molen en een zee aan bloemen van de aangrenzende bloemenzaak) en de kwaliteit van het eten waren voldoende om er nog eens terug te willen komen.

Heb je interesse? Neem dan een kijkje op de website: www.koriander.nl

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

In de categorie 'redenen waarom ik een slechte veganist ben'. Ik heb veel te dieronvriendelijke humor.

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 931 andere volgers

Categorieën

