//
you're reading...
Eten en drinken

Cambrinus

Vandaag heb ik met een vriend, Marnix, gegeten bij Cambrinus. Hij had er al vaker gegeten en was er tevreden over, maar ik was er niet erg van gecharmeerd. De sfeer was wel okay, al stond de muziek hard en was het te rumoerig om een gesprek te kunnen voeren. Om er een biertje te drinken, is het ongetwijfeld een leuke plek met veel keuze aan bier, maar voor het eten hoef je er absoluut niet te komen.

Marnix had varkensvlees met kerriesaus voor E5,00 en vond het goed te eten. Ik had de zomerse wrap van E12,00 en was daarover toch wel teleurgesteld. Er moest avocado, zongedroogde tomaat en mozzarella in zitten, maar de ingrediënten waren niet echt meer te onderscheiden. De wraps waren hard, aan de randen verbrand (net als de groente) en ze lagen een beetje zielig op het bord met een droevig hoopje sla met te veel azijn en een enorme plas aan kerriesaus (wat ik overigens geen geweldige combinatie vind met avocado en tomaat).

Ik dacht dat ze het toetje misschien minder slecht konden doen, maar helaas. Voor E6,00 bestelde ik de crème brulée. Dit was een behoorlijk bakje puddingachtig spul met een laagje suiker dat nog niet helemaal was gecarameliseerd, vergezeld van mangocompote die hoogstwaarschijnlijk uit een potje kwam, fabriekskaneelijs met grote waterkristallen erin en spuitbussenslagroom. Over dat laatste waren Marnix en ik het niet eens, maar als het verse slagroom was, was hij wel beroerd gemaakt.

Al met al, ik zou Cambrinus niet aanraden om er te eten. Voor E18,00 euro kan ik je heel wat beters voorschotelen dan dit. Ik kreeg wel een kopje thee van het huis omdat ik zei dat ik het dessert niet lekker vond (over het hoofdgerecht had ik m’n mond gehouden, maar dat ging qua smaak nog wel) en excuses van de dame van de bediening. De bediening was misschien wat rommelig omdat de dames de tafels niet verdeeld hadden maar samen alle tafels bedienden, maar wel attent en vlot.

Maar mocht je in de buurt van Blaak zijn en trek hebben in een biertje, stap dan gerust bij Cambrinus binnen voor een Palm, Chouffe, Leffe of een ander speciaalbier. In de zomer is het terras open en dan moet het er heel aangenaam vertoeven zijn, heb ik me laten vertellen.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Nieuw huis!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.161 andere volgers

Categorieën

