//
you're reading...
Eten en drinken

Wintertaart

Taarten maken is leuk, maar het is natuurlijk niet zo gezond om ze allemaal zelf op te eten. Na wat ‘subtiele’ hints van wat collega’s heb ik dan maar een taart voor ze gebakken, die krijgen ze morgen (ik hoop alleen dat ik genoeg heb – ik had nog extra cupcakes gebakken, maar dat leken wel stenen).

Maar goed, taart dus. Ik begon met biscuit, dit heb ik in drie lagen gesneden. De onderste laag is besmeerd met suikervrije frambozenjam, de tweede laag is besmeerd met ‘champagnebavarois’ (stiekem gewoon brut rosé sekt). Daarna heb ik de cake afgesmeerd met bavarois en bekleed met marsepein – gekleurd met titaniumdioxide, klinkt lekker nietwaar? Toen begon het echte werk pas: eerst een sneeuwpop gemaakt van marsepein, daarna armpjes staan boetseren, hoedje gemaakt (vastgeplakt met jam) en met zwarte kleurstof oogjes, mond en knoopjes gemaakt. Als finishing touch een marsepeinen wortel gemaakt en in het hoofd geprikt (nu hopen dat ie blijft hangen).

cimg0022

Vervolgens heb ik een blauw-wit gemarmerd watertje gemaakt, op de taart gelegd en vervolgens een stuk van de witte laag marsepein weggesneden om het watertje in te kunnen stoppen. De bedoeling is dat het lijkt op ijs, ik hoop dat dat ook duidelijk is. De randjes een beetje weggewerkt met bavarois en een paar marsepeinen rotsblokjes aan de waterkant gelegd. 

Vervolgens nog een lint om de onderrand van de taart gewikkeld en vastgemaakt met – je raadt het nooit :’) – frambozenjam en de taart besprenkeld met witte glittertjes (sneeuw!).

cimg0032Tot slot heb ik met behulp van holly cutters een randje van hulst gemaakt langs de bovenrand en besjes gespoten van heel stevige rode botercrème.

 

 

En dit is dan het eindresultaat! Ik had eigenlijk nog marsepeinen dennenbomen willen maken, maar dat wilde niet lukken. Hoewel het dus niet helemaal is zoals ik het wilde, ben ik er toch wel erg tevreden over voor een tweede ‘project’.

cimg0028

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

In de categorie 'redenen waarom ik een slechte veganist ben'. Ik heb veel te dieronvriendelijke humor.

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 931 andere volgers

Categorieën

