//
you're reading...
Kunst

Dearest Tinkebell

Dearest Tinkebell,

Met veel plezier en enige walging heb ik het artikel over jou in Opzij gelezen. Ik hou van mensen die me aan het denken zetten en dat heb je zeker gedaan. Ik had natuurlijk al eerder van je gehoord, maar nooit de moeite genomen om op te zoeken wat je eigenlijk precies deed, laat staan waarom. Gelukkig was Opzij zo vriendelijk me met mijn eigen kortzichtigheid te confronteren; dat doen ze wel vaker, en daarom lees ik het blad graag.

Ik zal niet zeggen dat ik heel blij word van wat je doet. Ik ben nu eenmaal een watje en ik houd van alles wat pluizig en blauw is, bij wijze van spreken. (Of roze). Ik geloof niet dat mijn maag bestand is tegen jouw werk en hoe je het zelf kunt maken, begrijp ik niet. Maar je weet er wel heel veel mensen mee te shockeren en veel discussie uit te lokken. De hamsterweken zullen nooit meer het zelfde zijn, zullen we maar zeggen. En ja, wat is eigenlijk het verschil tussen een tas van een dode kat, en een tas van een dode koe?

Ik bewonder de manier waarop je omgaat met kritiek. Veel mensen negeren kritiek, jij maakt er een boek van. Jammer dat zo veel mensen het nodig vonden je uit te schelden en erger. Maar laten we hopen dat ook die mensen een klein beetje zijn gaan nadenken.

Kunst moet iets zijn wat je aan het denken zet, vind ik. Het hoeft niet mooi te zijn. Het hoeft niet leuk te zijn. Maar als je dan kunst tegenkomt die niet altijd even mooi of leuk is, is het toch wel even slikken.

Dearest Tinkebell, bedankt voor de geestverruiming.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

In de categorie 'redenen waarom ik een slechte veganist ben'. Ik heb veel te dieronvriendelijke humor.

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 931 andere volgers

Categorieën

