//
you're reading...
Nieuws

Nieuws

Eigenlijk heb ik al dagen geen televisie aan. Of nauwelijks eigenlijk. Vijf minuutjes ontbijtnieuws tijdens het aankleden, maar dan ben ik nog zo moe dat ik er toch niets van onthoud. En dat meen ik helaas vrij letterlijk. Ik denk dat het meer is omdat de stem van Jan de Hoop al jaren de enige stabiele factor in mijn leven is.

Ik heb het gisteren geprobeerd, nieuws kijken, maar het wilde gewoon niet. Ik kan mijn gedachten er niet bij houden. Uiteindelijk heb ik maar wat opgenomen afleveringen van Cake Boss gekeken, dat vond ik eigenlijk interessanter.

Er gebeuren zo weinig leuke dingen op het moment, of althans, die indruk krijg je als je het nieuws volgt. Eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren heb ik periodes dat ik daar gewoon niet meer zo goed tegen kan. Periodes van nieuwsverslaving — waarin ik meerdere malen per dag het nieuws kijk of Nieuws24 en Politiek24, en alle actualiteitenprogramma’s die ik maar kan vinden — afgewisseld met periodes van totale nieuwsmoeheid. In die periodes vind ik alles zo overweldigend deprimerend, dat ik compleet lusteloos word als ik het nieuws kijk.

Op het moment kan ik er even niet meer tegen. Het olielek in de Golf van Mexico maakt me ontzettend boos en droevig, van de manier waarop de pers omging met dat jongetje van de vliegramp word je ook al niet blij (overigens heb ik dat gelukkig alleen maar via twitter meegekregen) en het politieke debat lijkt weer eens te draaien om een spelletje strategische stemmen winnen, in plaats van om de inhoud.

Jeej, er zit een knop op mijn tv!

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Dag, zomer! Of liever gezegd: dag, drie zonnige dagen gevolgd door de moesson!  #herfst #winterslaap #ishetallente

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.074 andere volgers

Categorieën

