//
you're reading...
Eten en drinken

Culinaire favorieten

Nu kreeg ik eerder deze week de Elle eten in de bus, met daarin de culinaire favorietenlijst: 100 artikelen en voedingsmiddelen die ze bij Elle Eten op de redactie dus het lekkerst, mooist of handigst vinden. En ik zal eerlijk zeggen, er zaten best wat leuke dingen tussen.

Maar… mijn favoriete keukenhulpje zat er dus mooi niet tussen! Wat een gigantische misser! Onbegrijpelijk dat hij er niet tussenstond!

De kersenontpitter! Een wat? Een kersenontpitter! Dat is een gigantisch handig dingetje om je kersen te ontpitten. (Nee, echt? Ja heus!).

Ik heb hem al twee jaar. Ik gebruik hem niet vaak, maar ALS ik hem nodig heb, ben ik toch maar wat blij dat ik hem heb! Het duurt een eeuwigheid voor je alle kersen stuk voor stuk ontpit hebt en het rode sap spettert alle kanten op zodat jij en je keuken eruit zien alsof je net iemand vermoord en in stukjes gehakt hebt op je aanrechtblad, maar dan heb je tenminste pitvrije, hele kersen! En dat is wel zo lekker eten en veel mooier op je taart dan allemaal halve kersen.

Reacties

2 gedachtes over “Culinaire favorieten

  1. Hee wat leuk, ik wist niet dat dat bestond.
    Ik kom een keer kijken als je een taart maakt, goed?
    Misschien mag ik dan mee helpen op eten …

    Geplaatst door Sonja | 15 augustus 2010, 0:04
  2. Tja, ik ben vooral van het eten.
    En een hele of een halve kers?
    Als de kersen maar lekker zijn!
    Wat zijn er toch veel verschillende keukenhulpen.
    En zoals gezegd ik ben vooral een keukensnoeper.
    Vrolijke groet en een fijne zondag.

    Geplaatst door Rob Alberts | 15 augustus 2010, 9:11

Geef een reactie

Instagram

Dag, zomer! Of liever gezegd: dag, drie zonnige dagen gevolgd door de moesson!  #herfst #winterslaap #ishetallente

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.074 andere volgers

Categorieën

