//
you're reading...
Algemeen

2010

Deze vragenlijst las ik op het LiveJournal van een vriendin. Ik heb hem even gejat, zo als afsluiter vind ik het wel grappig.

1. What did you do in 2010 that you’d never done before?
Veel! Inspreken in een deelraadsvergadering, zonder zenuwen spreken voor een groep, veranderen van energieleverancier, bestuurslid worden, echt voor mezelf opkomen als het om grote dingen gaat, mezelf af en toe best leuk vinden, veganistische cakes bakken, kerst vieren zonder kerstboom, zelf mijn computerproblemen oplossen, zonder hulp een telefoon, printer en een netbook uitzoeken, overgeven omdat ik te veel gedronken had – al geloof ik niet dat ik daar nu veel aan had gemist, asperges eten – ik geloof dat ik daar wel wat aan heb gemist,verkiezingsuitslagen op het stadhuis meemaken van de gemeenteraad, verkiezingsuitslagen landelijk meemaken in Nieuwspoort, de bijbehorende verkiezingscampagnes en de activiteiten die ik heb helpen organiseren, een provinciale ledenvergadering bezoeken, een fractievergadering bezoeken, het Europees parlement bezoeken, een serieuze relatie uitmaken, en ik vergeet ongetwijfeld nog heel veel. Ik probeer steeds weer nieuwe dingen te doen. Ik geloof dat dat belangrijk is voor mijn ontwikkeling en in 2011 wil ik dat dus zeker volhouden.

2. Did you keep your New Years’ resolutions, and will you make more for next year?
Ik denk dat ik mijn goede voornemens gewoon kan recyclen. 😉

3. Did anyone close to you give birth?
Nee

4. Did anyone close to you die?
Nee

5. What countries did you visit?
Bezoekje aan het Europees Parlement in Brussel. Niet dat ik daar nu veel gezien heb behalve een stukje van het gebouw 😉 En ik ben niet op vakantie geweest.

6. What would you like to have in 2011 that you lacked in 2010?
Alles lijkt eindelijk een beetje te worden zoals ik het graag wilde hebben, dus ik ben heel tevreden met alles in mijn leven. Ik heb een huis, te eten, ga volgens mij wel bij een leuk bedrijf werken en ik heb heel veel leuke mensen om me heen. Dus als ik iets moet noemen wat ik graag nog wil hebben, dan hou ik het maar op nog een klein beetje meer zelfvertrouwen en een fles Springbank 15.

7. What date from 2010 will remain etched upon your memory, and why?
2 Maart: Ik moest van mezelf uiterlijk de dag van de gemeenteraadsverkiezingen besloten hebben of ik door wilde met mijn kwakkelende relatie. De avond ervoor heb ik het uitgemaakt. Ik heb gekozen voor mijn eigen toekomst, op eigen benen staan, niet afhankelijk meer van iemand die niet goed voor me was.

23 augustus: Weer ruzie met mijn ouders. Het was niet de eerste keer, maar hopelijk wel de laatste.

27 december: De dag dat ik mijn ontslagaanvraag heb ingediend.

8. What was your biggest achievement of the year?
Ik ben trots op mezelf omdat ik het prima red in mijn eentje. Dat is niet een specifiek moment, maar toch.
9. What was your biggest failure?
Afgewezen worden. Zowel in de zin van gebroken hart als in afwijzingen op sollicitaties.

10. Did you suffer illness or injury?
Niks ernstigers dan een griepje.
11. What was the best thing you bought?
Mijn HTC Desire, definitely! Mijn portable control centre, mijn adressenboek, mijn sociaal leven, mijn agenda, mijn wekker, mijn routeplanner, mijn alles. Ik zou er bijna lyrisch van worden! Waarom had ik dat ding niet eerder?! Nooit meer verdwalen,  nooit meer ergens naartoe en twijfelen over het adres omdat je het mailtje niet hebt uitgeprint, je nooit meer vervelen in de metro, nooit meer midden in de nacht zonder beltegoed staan, etc.

12. Whose behaviour merited celebration?
Ehm. Er zijn een heleboel mensen van wie ik vind dat ze het heel goed gedaan hebben. Zeg maar iedereen die ik persoonlijk ken en mag.

13. Whose behaviour made you appalled and depressed?
Tja, dat zet ik dan maar niet openlijk neer als het over priveleven gaat.

14. Where did most of your money go?
De saaie dingen, gewone rekeningen. En ik geef natuurlijk veel uit aan eten en drinken, want ik ben foodie en alcoholi… ehm, wijnliefhebber en whiskyfan. :-p

15. What did you get really, really, really excited about?
Nieuw werk! En een paar leuke mensen die ik heb ontmoet.

16. What song will always remind you of 2010?
Ik geloof niet dat ik een liedje heb met een speciale herinnering. Maar er zijn wel wat liedjes die ik veel gedraaid heb, van Duffy, Maria Mena, Adele. Vooral op momenten dat ik even wat minder in mijn vel zat, zong ik dat graag mee. Dus dat zijn waarschijnlijk liedjes waardoor ik wel aan dingen van dit jaar terug zal denken.

17. Compared to this time last year, are you:

i. happier or sadder?
Ik herinner me van 2009 vooral veel vervelende dingen, dus 2010 was beter.

ii. thinner or fatter?
Hetzelfde

iii. richer or poorer?
Rijker, al scheelt het niet veel.

18. What do you wish you’d done more of?
Voor mezelf kiezen. Ophouden met het beste voor alles en iedereen willen behalve voor mezelf. Het begint me best goed af te gaan. 😉

Verder had ik meer tijd met vrienden willen besteden, maar ik heb zo weinig tijd en zoveel vrienden, dus eigenlijk is dat echt een luxeprobleem. :’)

19. What do you wish you’d done less of?
Slechte dingen eten. 😉 Niet dat het altijd erg is, maar iets meer met mate en wat meer omdat ik er echt zin in heb in plaats van dat het voor mijn neus staat, dat zou wel goed zijn.

20. How will you be spending Christmas?
Kerst is al geweest, maar dat heb ik gevierd met iemand die ik nog niet zo lang ken, maar die ik bijzonder graag mag.

21. How will you be spending New Year’s Eve?
Zoals ik dat al jaren doe, met dezelfde groep vrienden. In ieder geval bij Anne & Michiel, en met Marnix.

22. Did you fall in love in 2010?
Misschien wel 😉

23. How many one-night stands?
Geen

24. What was your favourite TV program?
Kijk ik nauwelijks. Als ik iets kijk, is het een film of het nieuws. Dus als ik per se een programma moet kiezen, dan het nieuws.

25. Do you hate anyone now that you didn’t hate this time last year?
Haten? Nee. Ik ben juist een beetje af van dat negatieve gedoe van wrok koesteren en zo, uiteindelijk heb je alleen jezelf daarmee. Er zijn wel een paar mensen waar ik een hekel aan heb, maar ach. Je kan niet altijd met iedereen vriendjes zijn.

26. What was the best book you read?
Ik heb heel weinig gelezen dit jaar. Oracle Nights van Paul Auster heeft door de schrijfstijl heel veel indruk gemaakt, wat kan die schrijven zeg! Maar qua onderwerp vond ik Lucky van Alice Sebold erg indrukwekkend – het is een persoonlijk verhaal over hoe ze als studente verkracht werd, de rechtzaak, de nasleep. Lees het, is het enige wat ik erover kan zeggen. Ik zou bijna zeggen dat het verplichte kost moet worden voor middelbare scholieren, want dit maakt zo duidelijk waar het mis gaat, met welke vooroordelen verkrachte vrouwen te maken krijgen, etc. en het taboe moet er hoognodig eens af.
27. What was your greatest musical discovery?
Vorige week heb ik Marina and the Diamonds ontdekt. En ik heb Garbage herontdekt.

28. What did you want and get?
Veel. Foon, netbook, lekkere whisky (Aberlour A’bunadh in dit geval), fijne wijnen, ander werk, nieuwe vrienden.

29.What did you want and not get?
Wat dingen in huis, zoals nieuwe boekenkasten en een fatsoenlijk cd/dvd-kastje, kruidenpotjes, etc. Huiselijke, truttige dingen. Hoewel ik daar dus stiekem intens van kan genieten, maar vertel dat alsjeblieft niet verder.

30. What was your favourite film that you saw for the first time this year?
Harry Potter was leuk in de bioscoop. Verder vond ik Vicky Christina Barcelona en Alice in Wonderland leuk. En om I love you, man heb ik erg gelachen – zo erg, dat ik hem drie keer gezien heb in een week tijd, omdat ik ‘m tijdens het zappen toevallig steeds tegenkwam op Film 1 en dan weer bleef hangen. (Something about me: de film die ik al gezien heb is altijd leuker dan de film die ik nog niet ken).

31. What did you do on your birthday, and how old were you?
Ik ben 10 november 27 geworden en ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Ik weet wel dat ik visite heb gehad van Anne & Michiel en dat ik een melkopschuimer heb gekregen. En dat melkopschuimers eigenlijk best wel tof zijn, in de categorie ultiem huisvrouwengeluk.
32. What one thing would have made your year immeasurably more satisfying?
Meer geld. Nee echt, ik ben niet materialistisch, maar het had het echt makkelijker gemaakt.  Constant na moeten denken over wat je hebt en uit kunt geven is gewoon vervelend.
33. How would you describe your personal fashion concept in 2010?
Fashion concept? Wat?

34. What kept you sane?
Hoe bedoel je, sane? Mens insana in corpore insano, more like.

35. Which celebrity/public figure did you fancy the most?
Johnny Depp is mijn enige filmheld. En verder ligt het er maar aan hoe je public figure definieert, want ik ken wel een public figure irl die ik erg leuk vond hihi. (En no way in hell dat ik dat hier ga vermelden).

36. What political issue stirred you the most?
Te veel om op te noemen, echt. Maar alles wat met milieu en dierenwelzijn te maken heeft raakt me echt. Alhoewel homorechten en vrouwenemancipatie ook wel belangrijk voor me zijn en daar ben ik ook wel mee bezig geweest dit jaar, in de zin van erover lezen en eens goed bedenken wat ik er nu precies van vind en hoe ik die problemen opgelost zou willen zien.

37. Who did you miss?
Niet echt een persoon die ik enorm mis, maar wel meerdere mensen die ik gewoon vaker zou willen zien, zoals Peter (van het Evangelie van ~) en Martine Mussies.

38. Who was the best new person you met?
Volgens mij heb ik de meeste leuke mensen vorig jaar al ontmoet. Ik zit heel erg te verzinnen wie ik dit jaar heb ontmoet… Het kan begin dit jaar geweest zijn of eind vorig jaar al, maar volgens mij dit jaar. En anders in ieder geval pas dit jaar een klein beetje beter leren kennen: Peter Jan en Liselotte.

39. Tell us a valuable life lesson you learned in 2010.
Deels heb ik dat dus al gezegd: voor mezelf kiezen. Als je kiest voor jezelf, uitvindt wat je wilt en daarvoor werkt, word je daar zelf gelukkiger van, maar dat maakt je ook een leuker mens voor anderen en het zorgt ervoor dat je je goed kunt inzetten voor waar je echt voor staat.  Dat, en dat ik het sowieso allemaal best kan. Ook alleen.
40. Quote a song lyric that sums up your year.
Bij benadering:

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Als je - hoe waar ook - Balkenende ongegeneerd "hun Harry Potter lookalike" noemt in je boek, ben je wat mij betreft af. Wat een slecht geschreven boek van iemand die zogenaamd niet boos was. Nee hoor, hij maakt anderen zwart vanwege het recht op de waarheid, niet omdat hij wraak wil...

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.067 andere volgers

Categorieën

