//
you're reading...
Algemeen

Goede voornemens (1)

Ieder jaar heb ik ze weer, en meestal komt er maar weinig van terecht. Toch blijft een nieuw jaar wat mij betreft toch wel een mooie kans om min of meer opnieuw te beginnen.. Het voelt toch symbolisch wel als een nieuwe start.

Dat heeft waarschijnlijk deels te maken met mijn werk: ik werk al vanaf mijn zestiende in de detailhandel en december is dan een periode waar al heel erg lang van tevoren naartoe geleefd wordt. De decemberdraaiboeken en intekeningen liggen al op de plank als iedereen net aan de paaseitjes zit. Het is de drukste periode, en in januari ligt alles op eens min of meer stil, omdat iedereen aan de lijn gaat, wil detoxen, minder alcohol wil drinken, etc. Daardoor beleef je december denk ik anders. Zodra op 31 december om 18:00 de deur dicht gaat, ben je voor je gevoel echt helemaal klaar: de drukte is weer voor een jaar achter de rug.

Behalve mijn werk en de symboliek van een nieuw jaar beginnen, zal dit jaar voor mij ook door veranderingen in mijn priveleven anders zijn. De belangrijkste verandering daarin is mijn werk. Ik ga naar een administratieve functie bij Greenwheels, vanuit elf jaar werken op de winkelvloer, waarvan zes jaar in een leidinggevende functie. Ik moet totaal nog maar negen werkdagen in mijn huidige functie – 1 februari begin ik in mijn nieuwe. Het valt niet helemaal gelijk met het nieuwe jaar, maar het versterkt mijn huidige gevoel van opnieuw beginnen wel.

Verder ben ik ook wat veranderingen van plan in mijn vrijwilligersfuncties. Ik wil iets nieuws erbij gaan doen, maar ik moet keuzes maken omdat het anders te veel wordt. Dus ik zal op korte termijn gaan stoppen met een van mijn taken.

Ik hoop dat mijn nieuwe baan me wat meer regelmaat zal brengen. Ik heb niets tegen een avondje of een weekendje werken – maar ik werk dus al vanaf mijn zestiende nagenoeg ieder weekend. Jarenlang heb ik zowel vrijdag- als zaterdagavond gewerkt. Ik heb het nooit erg gevonden, maar ik merk nu dat ik het een beetje zat word om steeds maar verjaardagen en andere last-minute uitnodigingen te moeten laten schieten. Ik zal wel oud worden πŸ˜‰

Een van mijn goede voornemens is om voortaan met de fiets naar mijn werk te gaan.Het is helemaal niet ver, dus dat moet prima kunnen. Ook wil ik zoals het een goede loonslaaf betaamt maar eens brood van huis mee gaan nemen, in plaats van steeds maar te bezwijken voor de immer lonkende verse koffiebroodjes die nooit ver weg zijn als je naast een supermarkt werkt.

Stiekem ben ik blij dat het weer januari is en dat ik geen reden meer heb voor ongezond eten. Weg met alle troep, mijn lichaam schreeuwt om echte voedingsstoffen en is in de war van de overdaad en onregelmatigheid.
Andere goede voornemens volgen snel. Ik heb er een heleboel πŸ™‚

Reacties

3 gedachtes over “Goede voornemens (1)

  1. Leuke baan, leuke plannen!
    Veel geluk en gezondheid voor 2011.
    Vrolijke nieuwjaarsgroet uit Amsterdam-ZuidOost

    Geplaatst door Rob Alberts | 1 januari 2011, 9:24
  2. Het klinkt allemaal heel erg verstandig! πŸ™‚ Succes! πŸ™‚
    Owja, als je in het centrum van Rotterdam gaat werken, dan kunnen we natuurlijk wel een keertje samen lunchen. πŸ˜€

    Geplaatst door Lianne | 19 januari 2011, 21:53

Geef een reactie

Instagram

Als je - hoe waar ook - Balkenende ongegeneerd "hun Harry Potter lookalike" noemt in je boek, ben je wat mij betreft af. Wat een slecht geschreven boek van iemand die zogenaamd niet boos was. Nee hoor, hij maakt anderen zwart vanwege het recht op de waarheid, niet omdat hij wraak wil...

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.067 andere volgers

Categorieën

