//
you're reading...
Algemeen

Insiders: Philips Wake-up light

Al geruime tijd test ik af en toe artikelen voor Insiders. Eerder heb ik al geschreven over mixdranken die ik heb getest en wat recenter over Philips Lumea. Deze keer mocht ik de nieuwe wake-up light testen.

Ik had al een Wake-up Light, maar dat was het tweede model. Inmiddels is de Wake-up Light behoorlijk veranderd. Mijn oude lamp was een log bakbeest, ging soms spontaan uit, soms spontaan aan om vier uur ’s middags, en bij het allereerste model klaagden gebruikers ook over zoemen.

Nu ik de nieuwe versie getest heb, kan ik gerust zeggen dat alle problemen met de Wake-up light zijn verholpen. Deze versie ziet er een stuk beter uit en werkt prima. Mijn twijfels of ik nog wel een nieuwe wilde zijn in ieder geval verholpen.

Voor wie niet weet wat de Wake-up light doet: het is een lichtwekker, die ervoor zorgt dat je op een natuurlijke manier wakker wordt. Langzaamaan gaat het licht aan, de lichtintensiteit kun je zelf instellen, en op het tijdstip dat je hebt ingesteld gaat ook een geluidssignaal. Je hebt de keuze uit verschillende geluiden, zoals fluitende vogels, of radio. Bij het model dat ik test kun je ook je mp3-speler aansluiten. De nieuwe versie heeft ook een schemerfunctie: je kunt hem ook ’s avonds gebruiken om rustig in slaap te vallen.

Zonder te overdrijven heeft deze lamp mijn leven wel een beetje veranderd. Ik ben geen ochtendmens. Iedereen die me kent en weleens geprobeerd heeft ’s ochtends vroeg een gesprek met me te voeren, weet dat er niet veel meer uitkomt dan gezucht, gesteun en gemopper. In de winter was het allemaal nog erger. Iedere ochtend had ik het gevoel dat ik onder een goederentrein had gelegen en ik was regelmatig misselijk of moest zelfs overgeven. Hoewel het de laatste jaren al iets beter ging, helpt de Wake-up Light me echt door de winter heen. Opstaan wordt nooit leuk, maar in ieder geval voel ik me niet iedere winterse ochtend meer alsof ik opsta met een kater. Het is zelfs wel redelijk ontspannen soms.

Mensen vragen me vaak of ik van het licht wel wakker word. Ik heb de lichtintensiteit niet op de hoogste stand staan, omdat ik anders wel vroeg wakker word van het licht. Ik vind het fijn om gewoon pas van het geluid wakker te worden, maar het kan dus zeker wel. Voor de zekerheid, omdat ik nogal diep kan slapen, zet ik sowieso nog een reservewekker.

Wat me is opgevallen, is dat ik me minder snel verslaap als ik wakker word met licht. Ik heb nogal de neiging in bed te blijven liggen als ik de wekker uitgezet heb, of zelfs na het douchen weer terug naar bed te gaan. Vroeger versliep ik me daardoor met enige regelmaat. Maar door het licht wordt je lichaam gewoon wakker, dat merk je. Ik val nu gewoon niet meer in slaap, al ga ik na het douchen een kwartier met mijn ogen dicht in bed liggen.

Een ander positief effect is dat ik me ook de rest van de dag beter uitgerust voel en vrolijker.

Ik kan het gebruik van de Wake-up light dus van harte aanraden. Meer informatie over de werking en verschillende modellen vind je op de website van Philips.

Reacties

Een gedachte over “Insiders: Philips Wake-up light

  1. In de beginjaren van de televisie werd er verteld dat naast of op de tv een lamje moest branden. Beter voor de ogen en de beeldkwaliteit en zo. In de oude interieurs vind je op foto’s dan ook een apart schemerlampje bij de tv.
    Lekkere omzet voor de gloeilampenfabriek ……

    Er zijn bij alle verhalen veel waarheden te ontdekken in de loop der jaren!

    Geplaatst door Rob Alberts | 8 januari 2011, 12:13

Geef een reactie

Instagram

Als je - hoe waar ook - Balkenende ongegeneerd "hun Harry Potter lookalike" noemt in je boek, ben je wat mij betreft af. Wat een slecht geschreven boek van iemand die zogenaamd niet boos was. Nee hoor, hij maakt anderen zwart vanwege het recht op de waarheid, niet omdat hij wraak wil...

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.067 andere volgers

Categorieën

