//
you're reading...
Maatschappij

Smartphone, Twitterverslaafd, etc.

Sommigen van jullie kennen me alleen maar vastgeplakt aan mijn HTC Desire. Twitterend en feestboekend tijdens het eten, het koken, het werken, en wat al niet meer. Maar vroeger, nee, vroegah, in de goede oude tijd, toen je nog geen Twitter had en zo, toen Twix nog Raider was… Oh wacht, nu ga ik iets té ver terug in de tijd. Maar vroeger dus, toen ik zestien was ongeveer, moest en zou ik een mobiele telefoon gaan gebruiken, van mijn ouders, want dan konden ze me bellen. Zoals iedere gezonde puber was ik daar nogal op tegen en daarnaast zag ik absoluut het nut niet in van bereikbaarheid.

Sms’en was iets wat alleen in hoofdletters kon, ringtones waren er nog niet zo veel, en kleurenschermpjes, internet en spelletjes op je telefoon, daar kon je alleen van dromen (of nachtmerries hebben natuurlijk). En in die tijd, lang voor de smartphone bestond, schreef ik dit:

Mobiele telefoons hebben gigantisch veel mogelijkheden tegenwoordig… SMS, MMS, EMS, WAP, CBS, SNS om te sparen, NOS om van alles op de hoogte te blijven, DAS voor als je geen BOB bent, VHS op oude modellen, PMS op de nieuwe Lady Phone, ABS voor de carkit, CVS voor als je te moe bent om op te nemen, EDS voor flexibele bellers, JAS voor als het koud is, en SOS voor als je echt niet meer weet wat er nou in jezusnaam op je GSM zit.

Verder zijn er nog drie types voor verschillende psychiatrisch patienten, namelijk met MPS, en TBS en natuurlijk het verouderd type voor de schizofrenen waarbij je stemmen hoort als je ‘m tegen je oor houdt.

En het is nog bijna uitgekomen ook. Bijna.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Het is een beetje raar, maar ik ben dus nogal bang voor ganzen. Ik durfde nog net naar mijn voordeur. Dat wordt nog wat. De nadelen van op een groene plek wonen. 🤣

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.162 andere volgers

Categorieën

