//
you're reading...
Algemeen

European Green Summer Uni 2011

Gisteren was de eerste dag van de European Green Summer University in Frankfurt/Oder en Slubice. Ik was toch nog iets later hier dan gepland vanuit Berlijn, maar om ca. half twee kon ik inschrijven en mijn kamersleutel afhalen. Helaas was mijn studentenwoning iets verder dan gehoopt. Niet op de afstand waarop je nog comfortabel met een drankje je bed inrolt helaas. Met de fiets heb ik er ca. 20 minuten over gedaan – al zoekend naar de juiste weg en uiteindelijk vast niet via de optimale route. Maar het is schoon, er is een bed en een koelkast, en wat meer heeft een mens uiteindelijk nodig dan dat?

Dat zal ik je vertellen: iets om uit te drinken en een lepel om je sojayoghurt die je voor het ontbijt gekocht had mee naar binnen te werken. Maar dat had ik natuurlijk niet, dus heb ik gisterenavond bij de benzinepomp op de hoek gratis bekertjes bij elkaar gebedeld en broodjes voor de helft van de prijs, want lepels hadden ze niet. ūüėČ

Het eten gisterenavond was heel uitgebreid. Helaas waren er van de vier lokale gerechten exact nul geschikt voor lactose-intolerante vegetariers, dus ik denk dat ik de komende dagen leef op aardappeltjes en rauwkost, en qua nagerecht moet ik het doen met mijn sojavla in mijn appartement, want dat is hier ook alleen zuivel. Dat vind ik dan wel vreemd voor een groen congres, alhoewel het zeker niet de eerste keer is dat ik op een groene bijeenkomst alleen de keuze heb tussen vlees en kaas.

Mijn indruk van de stad is nogal donker en verlaten. De fietstocht naar het appartement leidt over slechte fietspaden door donkere straten. Je ziet hier in de avond nauwelijks iemand op straat. Voor een Rotterdammer een nogal vreemde gewaarwording. Zelfs om twee, drie uur ’s nachts ben ik thuis eigenlijk nooit de enige op straat als ik uit de stad naar huis fiets.

Gisteren heb ik mijn inschrijving nog aangepast voor de laatste workshopronde deze week. In verband met een overdosis 9/11 is het toch maar de workshop over vrouwen en klimaatverandering geworden. Het klinkt als een vreemde combinatie, dus ik hoop dat ik tijdens die workshop verrassende ideeen te horen krijg. De dagen zitten vol en er is erg veel keuze uit allerlei verschillende en interessante onderwerpen. Over de workshop die ik gisteren gedaan heb en mijn excursie van vanochtend volgen de blogposts later.

 

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Dag, zomer! Of liever gezegd: dag, drie zonnige dagen gevolgd door de moesson!  #herfst #winterslaap #ishetallente

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.074 andere volgers

Categorieën

