//
you're reading...
Geen categorie

18,8 Kilometer

In februari ben ik begonnen met hardlopen. Nou ja, nu nog weinig hard en veel lopen. Eigenlijk iets waarvan ik niet had gedacht het ooit te gaan doen. Ooit weleens geprobeerd, toen iemand zei dat hij wilde gaan hardlopen en ik dacht, misschien is het leuk om samen te doen en motiveert dat me om af en toe te bewegen. Uiteindelijk kocht ik hardloopschoenen en ging de ander niet, en toen heb ik het na twee pogingen in mijn eentje weer opgegeven.

Nu dacht ik, ik heb de schoenen en de kleding toch liggen en er mag wel een onsje af. De sportschool vind ik te duur en te veel gedoe, en het is ook helemaal niet leuk om met een kudde strakke sportieve vrouwen in een muffe zaal te gaan staan hijgen. 

Inmiddels ben ik 8 keer geweest en is mijn totaal afgelegde afstand 18,8 kilometer. Dat is natuurlijk heel weinig per keer, maar je moet het rustig opbouwen. De eerste keer was 1,9 kilometer al een uitdaging en moest ik heel veel wandelen tussendoor. De laatste keer deed ik er ’s ochtends voor mijn werk 3,1 in 22 minuten. Dat was ongeveer even snel als die 1,9 kilometer van de eerste keer, dus er zit zeker vooruitgang in. En van die 3,1 kilometer was de laatste 1,5 km zonder pauze, terwijl mijn langste onafgebroken stuk tot dan toe 600 meter was. Daar ben ik stiekem wel een heel klein beetje trots op, want normaal stond ik al te hijgen als ik van de hoek van de straat naar de metro moest rennen. 

Van pijntjes heb ik ook nauwelijks last. De eerste keer wel wat spierpijn de dag erna, vooral in mijn buik. En het besef dat ik tussen het rennen door zo lang moest uithijgen, dat ik het eigenlijk net zo goed helemaal had kunnen wandelen. Dat was misschien nog het meest pijnlijke. Maar de laatste keer had ik er eigenlijk niet veel last meer van, mijn benen waren die dag zelf alleen een beetje stijf na lang zitten. 

Een runner’s high heb ik bepaald nog niet gehad, maar het is wel fijn om zelf alle controle te hebben en om vooruitgang te kunnen constateren. Nu maar eens kijken of ik het een beetje vol kan houden. 

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Nieuw huis!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.161 andere volgers

Categorieën

