//
you're reading...
Algemeen

De laatste vakantiedag

Vorige week zaterdag vertrokken we naar Spanje en vandaag is het helaas al weer tijd om terug te gaan. Na ruim een week zonder regen, weinig internet en dus weinig slecht nieuws en weinig politieke discussie, geen werk, geen inbox vol email van GroenLinks, geen huishouden, kan ik niet anders dan nadenken over mijn leven. Waarom is het hier zo makkelijk om tevreden te zijn en kleine tegenvallers te vergeten, terwijl thuis alles voelt als een verplichting?

Ik zie er tegen op om naar huis te gaan. Dagelijks de wekker zetten, kleine ruzietjes ove het huishouden, overal kattenhaar, iedere dag bedenken wat je moet eten, acht uur per dag op een kantoor zitten waar we dagelijks klagen dat je die grijze luchten toch geen zomer kunt noemen, mijn koophuis dat ik de eerste dertig jaar waarschijnlijk niet kwijtraak omdat er nog 90 met dezelfde prijs in dezelfde wijk te koop staan, activiteiten van GroenLinks waar ik me scheel zit te ergeren aan de lage opkomst en de lage actiebereidheid, de droevige staat van de samenleving in Nederland, gekenmerkt door een volledige afwezigheid van inlevingsvermogen en empathie, en de meest visieloze landelijke politiek die je je voor kunt stellen.

De lezer begrijpt het vast als ik niet zo goed weet wat ik nou eigenlijk doe in mijn dagelijks leven, behalve alle verplichtingen zo goed mogelijk nakomen, en dat ik me afvraag waarom ik eigenlijk in Rotterdam of überhaupt in Nederland woon, en niet gewoon ga werken bij een bodega in Montilla of iets dergelijks. Ik heb geen behoefte om mijn tijd te spenderen aan mensen die denken dat je de wereld kunt redden met 12 euro contributie per jaar. Ik heb geen zin in brave burgerlijkheid onder grijze luchten en een heel leven op één plek. En vooral geen zin om op te staan en mijn koffer te pakken voor de terugreis.

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Nieuw huis!

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.161 andere volgers

Categorieën

