//
you're reading...
Geen categorie

Goede voornemens: tussenstand

Het heeft weinig zin om goede voornemens te maken, als je er niet af en toe naar terug kijkt om te zien hoe je het doet. Dus here goes.

Met de kennis van nu is mijn verwachting dat sporten moeizaam zal blijven gaan vrij komisch. We zijn het jaar net begonnen en ik heb inmiddels al weer vier behandelingen bij de fysiotherapeut achter de rug vanwege een pijnlijke peesplaat onder mijn linkervoet, vastzittende enkel en vastzittend gewricht in mijn teen. En tot overmaat van ramp ben ik zaterdag van mijn fiets gevallen en niet zo handig geland: op mijn schouder en met mijn elleboog in mijn ribben. Sporten met gekneusde ribben zit er even niet in. Dat maakte het ook wel lastig om af te vallen. De weegschaal weet niet of ik nou nog hetzelfde weeg of een kilo minder, iedere dag verandert hij van gedachten. Maar ik eet een stuk gezonder dan een maand geleden en met december zijn ook de schalen chocola en koek van mijn werk verdwenen. 

De eerste weken van dit jaar waren zo druk, dat ik denk dat het de rest van het jaar niet meer zó druk kan worden, met uitzondering misschien van de week voor de verkiezingen. Verkiezingen zijn belangrijk voor een politieke partij, maar zonder kandidaten op de kieslijst ben je natuurlijk nergens. Begin dit jaar worstelden Liselotte, als secretaris van de kandidatencommissie, en ik ons door OSV – ondersteuningssoftware verkiezingen, een naam die alleen bedacht kan zijn door iemand met een beroerd gevoel voor humor en sadistische trekken. Na veel WhatsApp’en met Liselotte en bellen en mailen met bureau verkiezingen, landelijk bureau van GroenLinks en verschillende kandidaten is het gelukt om tien lijsten voor de gebiedscommissies succesvol in te dienen. Op 20 januari viel er een enorme last van mijn schouders toen de laatste indiener liet weten dat de lijst zonder problemen was ingediend. 

Voor GroenLinks Rotterdam was ik ondertussen bezig met de organisatie van een Algemene Ledenvergadering en twee trainingen voor aankomend raads- en gebiedscommissieleden, vergat ik een agenda te maken voor de bestuursvergadering, en natuurlijk bezocht ik onze Nieuwjaarsborrel. Voor landelijk corrigeerde ik tussendoor nog een handjevol lokale flyers en voor de leergang Zin in GroenLinks Europa maakte ik een analyse van de verschillen tussen GroenLinks en CDA in het Europese verkiezingsprogramma (zeer interessant!).

Tussendoor bezocht ik drie lezingen georganiseerd door Bureau De Helling over de Europese Unie, de monetaire unie en groene Europese politiek en ging ik naar een workshop over de WOB, georganiseerd door Dimitri Tokmetzis van De Correspondent. Ik had een afspraak bij Vers Beton om te praten over de mogelijkheden om (op vrijwillige basis) als redacteur aan de slag te gaan en ging naar de verjaardag van iemand die ik schandalig lang niet meer gezien had. Vorige week kocht ik nog een aanvulling op mijn boekenkast op het Boekenfestijn in Ahoy en dronk een glaasje (of vijf) op de Nieuwjaarsborrel van de SP Rotterdam, waar ik Emile Roemer in het echt heb gezien (en heb geconstateerd dat hij irl ook permanent verbaasd kijkt). Oh, en woensdag, voor ik viel, ging ik natuurlijk nog naar de sportschool. (Anders denken jullie natuurlijk dat ik helemaal niet ben geweest, maar dus wel!)

Als ik het zo opschrijf, klinkt het als gekkenwerk naast een 40-urige werkweek en misschien is het dat ook wel een beetje. Kiezen is nooit mijn sterkste punt geweest en op mijn eigen brave manier leef ik toch wel nu en wil ik niet wachten tot later. Maar ik had me wel voorgenomen om vaker te kiezen voor wat ik echt leuk of nuttig vind en heb dat ook gedaan. Een paar keer heb ik gewoon ‘vrij’ genomen van andere verplichtingen. Jammer dat ik dan niet kon helpen met een actie, jammer dat er een mailtje onbeantwoord bleef en iemand het nodig vond er nog een te sturen omdat ik niet binnen een dag reageerde. Af en toe moet je ook een avondje thuis op de bank naar Franse zombies kunnen kijken. En ja, gisteren koos ik ervoor om niet naar Bas Eickhout te gaan luisteren vanaf een stoel die zelfs zonder gekneusde ribben al oncomfortabel is, maar vanuit een comfortabele stoel met rood pluche te kijken naar het onbegrijpelijke Riocorrente op het IFFR met K. 

En slechts ongeveer een maand nadat ik het me voorgenomen had, bijzonder snel voor mijn doen en gezien de drukte, heb ik gebeld met Florius en de gemeente en de aanvraag voor verhuur van mijn woning verstuurd. Met mijn uitstelgedrag gaat het dus de goede kant op. Dat merk ik ook op mijn werk, waar ik het aantal openstaande taken en meldingen inmiddels ruim gehalveerd heb, wat deels te maken heeft met handiger organiseren. Qua prioriteiten stellen en stoppen met uitstellen wordt het dus misschien nog wel wat met me.

Alles bij elkaar moet ik echter concluderen dat ik van de meeste voornemens nog niet heel veel heb gebakken, al is dat deels ook pech, zoals bij het sporten. Voor mijn falen op sociaal en huishoudelijk vlak kan ik alleen maar zeggen dat ik het druk had en of niet thuis was of te moe was. Maar ach, het kon ook slechter en het was wel een leuke maand, al ben ik tegelijk blij dat ie bijna om is. Volgende maand begin ik met een paar vrije dagen om even bij te komen van deze krankzinnige maand, dus als ik dán de was niet weg krijg, kan ik me er niet uit redden met een smoesje. 

Reacties

Nog geen reacties

Geef een reactie

Instagram

Als je - hoe waar ook - Balkenende ongegeneerd "hun Harry Potter lookalike" noemt in je boek, ben je wat mij betreft af. Wat een slecht geschreven boek van iemand die zogenaamd niet boos was. Nee hoor, hij maakt anderen zwart vanwege het recht op de waarheid, niet omdat hij wraak wil...

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.067 andere volgers

Categorieën

