//
you're reading...
Algemeen

Verhuisbericht

Mijn weblog is de laatste tijd meer dood dan levend. Ik had me zo voorgenomen om vaker te schrijven, maar toen kwam het leven er zomaar tussendoor. Zo gaan die dingen soms.

NIet lang na mijn laatste post ging ik naar Warung Mini. Tijdens het wachten zat ik wat na te denken en ik realiseerde me dat ik bezig was op een manier waar ik niet gelukkig van zou worden als ik het mijn hele leven zou blijven doen. Ik realiseerde me ook dat ik niet meer samen wilde wonen, iets waar zowel ik als K al vaker over getwijfeld hadden. Ik sliep er voor de zekerheid nog een nachtje of twee over, maar mijn besluit stond vast. Na anderhalf jaar moest ik toch de conclusie trekken dat het niet was uitgepakt zoals ik het had gewild en dat pogingen om het te veranderen, met de beste wil van twee kanten, niet het gewenste effect hadden.

Er zijn gunstigere momenten om te bedenken dat je niet meer samen wilt wonen dan wanneer je net je koophuis gemeubileerd verhuurd hebt en al je spaargeld hebt geïnvesteerd in een opleiding. Maar soms komen inzichten blijkbaar gratis bij de vegetarische tjaumin, wanneer je ze het minst verwacht. Vrienden boden opslagruimte en kamers aan, maar ik wilde daar niet onnodig gebruik van maken. Het was echter wel een fijn gevoel om iets achter de hand te hebben en te weten dat ik niet dakloos zou worden en ik was werkelijk ontroerd door iedereen die me belde, mailde of whatsappte en vroeg hoe het ging of op wat voor manier dan ook hulp aanbood.

Het was een bizarre maand. Ik schreef me in bij verschillende verhuurders, waaronder Wolf, in de hoop een tijdelijke woning in Vreewijk te kunnen krijgen. Dat ging zo snel dat ik binnen twee weken een huis had. De sleutel kreeg ik enkele dagen voor ik mijn wijnreis naar de Provence zou maken, dus ik kon toen nog weinig doen en ervoor nog verhuizen was niet haalbaar. Vanaf dat moment was ik eigenlijk voortdurend onderweg. Vanuit een niet zo vrolijke situatie vloog ik de zonnige Provence in – met een gezellige groep mensen op excursies, wijnles volgen, wijn proeven, samen eten. Het voelde daar bijna alsof mijn verhuizing niet echt was, maar na die week landde ik in de minder aangename realiteit van dozen inpakken en regelstress. En weer een week later stond de verhuiswagen voor de deur.

IMG_20140629_112922Het gekke aan verhuizen is dat je constant toewerkt naar het moment dat je fysiek van de ene naar de andere kant verplaatst met je spullen, terwijl het daarna helemaal niet over is. Dan sta je daar opeens, in een kaal huis vol met dozen waarvan je eigenlijk niet meer weet wat je erin gestopt hebt. Je denkt heel even dat je het hebt gehad, maar komt erachter dat het dan eigenlijk pas begint.

Inmiddels woon ik hier een week of twee en, hoewel het een lastige beslissing was en de verhuizing en alles eromheen behoorlijk wat van mijn creativiteit, energie en lichaam heeft gevraagd, denk ik dat het een goede beslissing was. Nog niet alle dozen zijn uitgepakt, maar het begint wel ergens op te lijken. Het is grotendeels ingericht en veel onderhoud is er niet nodig, behalve een kleurtje op de muur. Het is jammer dat ik niet weet hoe lang ik hier mag blijven wonen, want het is tijdelijk.

Aan de overkant wonen de vaste huurders, met protestbrieven achter hun ramen. Dat ze liever onderhoud hebben dan renovatie. Deze week sprak ik zelfs een buurtbewoner die vertelde dat de Havensteder zo lang geen onderhoud heeft gepleegd, dat een van de slaapkamers vol schimmel stond en ze noodgedwongen haar dochter bij haar in bed moest laten slapen omdat haar eigen kamertje niet meer geschikt was om in te slapen.

IMG_20140702_002155Nu de wereld weer langzaam in een normaal tempo begint te draaien moet ik dan eindelijk maar weer eens vaker wat gaan schrijven hier. Vergeef me als het even niet gaat over politiek, maar over het dagelijks bestaan, koken, boeken of wijn. Mijn volgende bericht zal – ondanks dat het inmiddels al drie weken geleden is en dat op internet eigenlijk al verre geschiedenis is en dus irrelevant – in ieder geval een terugblik zijn op de wijnreis naar de Provence.

Reacties

Een gedachte over “Verhuisbericht

  1. En lekker wijn mee naar huis genomen?
    Vriendelijke groet,

    Geplaatst door Rob Alberts | 7 augustus 2014, 6:56

Geef een reactie

Instagram

Als je - hoe waar ook - Balkenende ongegeneerd "hun Harry Potter lookalike" noemt in je boek, ben je wat mij betreft af. Wat een slecht geschreven boek van iemand die zogenaamd niet boos was. Nee hoor, hij maakt anderen zwart vanwege het recht op de waarheid, niet omdat hij wraak wil...

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Doe mee met 1.067 andere volgers

Categorieën

